Volumul vânzărilor Heineken, al treilea mare producător de bere la nivel mondial, a crescut cu 7% în primul trimestru, de peste două ori mai mult față de așteptările analiștilor, datorită livrărilor din Asia și America Latină, acțiunile companiei urcând cu până la 4,6% în urma informațiilor, transmite Bloomberg.
Analiștii anticipau o creștere de 2,4% a volumului vânzărilor.
Datele publicate miercuri de companie includ impactul achizițiilor, al vânzărilor de active și al fluctuațiilor cursului valutar.
Profitul net a scăzut cu 54%, la 265 de milioane de euro, din cauza unui câștig excepțional de 379 de milioane de euro din vânzarea unei divizii de ambalare din Mexic, scrie News.ro
Acțiunile Heineken sunt în urcare cu 3,2% la bursa din Amsterdam, după ce au atins un nivel record de 86,95 de euro pe unitate în timpul tranzacțiilor.
”Este o performanță extraordinară. Trimestrul semnalează poziția favorabilă a Heineken pe piață în regiunea Americilor”, a declarat Jonathan Fyfe, analist la compania Mirabaud.
În ultimii 10 ani, vânzările Heineken au fost la o diferență de până la 1,5 puncte procentuale față de estimările analiștilor, astfel că rezultatele din primul trimestru reprezintă o mare surpriză.
Volumul vânzărilor în regiunea Asia Pacific a urcat cu 23%, susținut de sărbătoarea Anului Nou din Vietnam și China. Creșterea din regiune este de aproape cinci ori mai mare decât cea anticipată de analiști.
În Africa, Orientul Mijlociu și Europa de Est, creșterea volumului a fost condusă de Etiopia și Nigeria.
Heineken a reiterat că anticipează vânzări și profit solide în 2016, în pofida unei încetiniri a piețelor în unele state emergente, unde compania generează aproape două treimi din profituri.
În România, Heineken este al doilea mare producător de bere și deține patru fabrici, în Craiova, Constanța, Miercurea Ciuc și Târgu Mureș. Producătorul are în portofoliu branduri precum Ciuc, Bucegi, Silva, Golden Brau, dar și Gambrinus sau Amstel.