IPP (Instore Power Provider), companie locală și liderul pieței de retail marketing, a înregistrat în 2020 o cifră de afaceri de 25,4 milioane EUR, în creștere cu 3% față de anul anterior. Majorarea veniturilor companiei a fost generată în principal de creșterea cererii pentru serviciile automatizate de promovare în magazine, oferită prin roboții TOKINOMO, servicii care au crescut cu 73% față de anul 2019. Serviciile de outsourcing și cele de suport vânzări (reprezentare comercială, mercantizare și logistică promoțională) au generat venituri în creștere cu 3,5%, respectiv 5,7%. În schimb, veniturile din activitățile de promovare la punctul de vânzare prin materiale tradiționale (POSM) au scăzut cu 20%.
Compania a realizat anul trecut un profit brut de 1,08 milioane EUR, în scadere cu 19% față de anul 2019, în timp ce numărul angajaților a rămas relativ constant, de aproximativ 2 300 la sfârșitul anului 2020. Rezultatul anului 2020 a fost influențat de o creștere semnificativă a costurilor, în urma măsurilor de adaptare la condițiile de pandemie și de protejare a siguranței angajaților – echipamente de protecție, soluții de dezinfectare, teste COVID, dar și prime pentru munca în condiții de risc. Măsurile pentru siguranța angajaților, împreună cu capabilitățile digitale dezvoltate în ultimii ani, precum platformele mobile de management al echipelor din teren – myIPP și de gestiune a activităților prestate de acestea- UMP (Universal Mobility Platform), au permis asigurarea continuității operaționale pe durata pandemiei, în toate magazinele deservite (peste 33 000 unități).
“Modelul nostru de business se bazează pe oameni și pe tehnologie și exact aceste două elemente ne-au oferit reziliență într-un an cu schimbări dramatice pentru mediul de afaceri. O echipă agilă și motivată, susținută de inovațiile tehnologice implementate în toți acești ani, ne-a asigurat creșterea și în 2020”, a declarat Ionuț Valeriu Corniciuc, fondator și CEO IPP.
O inovație importantă, oferită de IPP încă din 2019, este promoterul robotizat TOKINOMO. Creat de un start-up românesc și premiat în cadrul RetailEXPO Londra 2018, robotul TOKINOMO utilizează senzori de mișcare, sunet și lumină pentru “a da viață” produselor la raft. În condițiile în care prezența promoterilor în magazine a fost limitată de restricțiile COVID, opțiunea de automatizare a comunicarii in-store,prin intermediul roboților TOKINOMO, a reprezentat o soluție extrem de eficientă pentru comunicarea la raft. TOKINOMO a fost inclus recent în “Top 40 cele mai importante inovații din retail la nivel global”, realizat de Retail Week (Discovery Report 2021).
În 2020, IPP a continuat să investească în angajați, având grijă să ofere acestora mediul potrivit pentru dezvoltare profesională și personală. Programul WeCare! reflectă angajamentul companiei de a crea o cultură organizațională centrată pe oameni, care promovează corectitudinea, transparența, încrederea și respectul reciproc. De asemenea, IPP a susținut în 2020 programul național Well Card – unicul card de reduceri dedicat în exclusivitate persoanelor cu dizabilități.
“În 2021, vom continua digitalizarea proceselor interne și a serviciilor oferite clienților. Vom completa instrumentarul de comunicare digitală din mediul in-store și vom implementa un nou sistem ERP care să ne permită integrarea activităților și proceselor cheie. De asemenea, investiția în oameni va reprezenta în continuare oprioritate pentru noi: vom extinde programul WeCare! peste granițele organizației noastre (în comunitățile în care activăm) și vom dezvolta platforma de e-learning, atât pentru oamenii noștri, cât și pentru cei ai clienților”, a mai declarat Ionuț Valeriu Corniciuc.