Hipermarketurile și magazinele fizice pierd teren în fața comerțului online. Ionuț Valeriu Corniciuc, CEO IPP: Dezvoltarea comerțului online pune o mare presiune pe retailerii tradiționali. Magazinele mici acaparează noi teritorii
Hipermarketurile și magazinele fizice pierd teren în fața comerțului online, care își continuă dezvoltarea accelerată începută în urmă cu doi ani, odată cu izbucnirea pandemiei pe piața locală. „Digitalizarea care a accelerat întreaga societate și economie este prezentă și în retail. La nivel general, tendințele perioadei anterioare se continuă și anul acesta, adică retailul online, se dezvoltă în continuare, în detrimentul celui fizic. Pe de altă parte, jucătorii clasici din retailul online intră în fizic, precum Amazon și Alibaba, care și-au deschis și magazine”, a spus, la PROFIT NEWS TV, Ionuț Valeriu Corniciuc, CEO Instore Power Provider (IPP), unul dintre investitorii Tokinomo, care recent a ridicat o rundă la finanțare de 1,7 milioane de euro. În domeniul retailului fizic, continuă el, formatele mici acaparează noi teritorii, retailerii clasici dezvoltându-și rețelele prin intermediul magazinelor de proximitate.
„Presiunea pe care o generează dezvoltarea comerțului online, care are capacitatea de a se extinde mult mai rapid și cu profitabilități considerabile, pune o mare presiune pe retailerii tradiționali. Pune o presiune pe profitabilitate și forțează găsirea unor surse noi de profit, care să permită un business viabil pe termen mediu și lung. Și în zona aceasta a resurselor suplimentare de venit, evoluțiile tehnologice fac posibile noi soluții inovatoare de operare, marketizare și comunicare in store”, subliniază acesta. El adaugă că traficul în hipermaketuri este posibil să crească anul acesta, după ce timp de ani de zile a fost pe un trend de scădere, migrând către magazinele de proximitate. „Sunt doi factori care contribuie la creșterea traficului. Ridicarea restricțiilor și prețurile reduse pe care hipermarketurile sunt capabile să le ofere comparativ cu magazinele mici. În formatele mici plătești confortul de a găsi produsele în apropierea casei sau serviciului. În formatele mari sunt posibile oferte de preț mai mic, astfel că ele vor fi vizitate din ce în ce mai des de către cumpărătorii care vor viza avantaje de preț”, mai spune Ionuț Valeriu Corniciuc. Sectorul e-commerce românesc a atins pragul de 6,2 miliarde de euro la finalul anului 2021, cu aproximativ 10% mai mult decât în 2020, când valoarea comerțului online a fost estimată la 5,6 miliarde de euro.
Sursa: profit.ro